Reumatologija

Reumatologija

Dijagnostikovanjem, tretiranjem i lečenjem bolesti koje su uglavnom usmerene na zglobove, mišiće, kosti i vezivno tkivo, bavi se reumatologija, koja je jedna od podoblasti, odnosno grana medicine. U suštini, reumatologija je podoblast interne medicine i za sada uključuje više od čak dve stotine identifikovanih bolesti i stanja. Neka od najčešće poznatih obuhvataju reumatoidni artritis, giht, lupus, osteoartritis, fibromijalgiju kao i mnoge druge.

Lekar specijalista reumatologije je medicinski stručnjak koji je specijalizovan za ovu oblast i posvećen je pružanju sveobuhvatne brige o pacijentima. Takođe, reumatolozi upravljanju simptomima i poboljšanju kvaliteta života pacijenata koji se bore sa ovim, često složenim i dugotrajnim bolestima.

Reumatološke bolesti mogu biti izuzetno kompleksne, jer često utiču na funkcionisanje više različitih organa i sistema u telu, a ne samo na mišićno - koštani sistem. Pored toga, simptomi se mogu preklapati između različitih reumatskih bolesti, što otežava postavljanje tačne dijagnoze. Ovde reumatolozi pokazuju svoje ekspertske veštine, koristeći detaljan razgovor sa pacijentom, temeljan fizički pregled, kao i seriju dijagnostičkih testova, koji uključuju laboratorijske analize, radiografiju, ultrazvuk, magnetnu rezonancu i druge.

Poseta reumatologu započinje detaljnim razgovorom između lekara i pacijenta, gde lekar pažljivo sluša pacijenta, nastojeći da precizno definiše simptome sa kojima se suočava, nastojeći da pronađe najbolji odgovor na njegova pitanja i brige u vezi sa zdravstvenim stanjem.

Sledeće je fizički pregled, tokom kojeg lekar može proveriti opšte stanje pacijenta, kao i proceniti prisustvo otoka, crvenila, bolova ili deformiteta u zglobovima i drugim delovima tela. Ako je potrebno, reumatolog će preporučiti i da pacijent obavi dodatne dijagnostičke testove, kako bi mu rezultati tih testove pomogli u postavljanju dijagnoze. Ovi testovi mogu uključivati krvne analize za proveru prisustva određenih autoantitela ili markera upale, radiografske snimke da bi se procenilo stanje zglobova i kostiju ili naprednije slikovne tehnike, kao što su ultrazvuk ili magnetna rezonanca, koje mogu pružiti još detaljniji pogled na strukture unutar tela.

Jednom kada se postavi dijagnoza, reumatolog će raditi sa pacijentom na razvoju plana lečenja koji je prilagođen specifičnim potrebama i ciljevima pacijenta. A taj plan može uključivati lekove za kontrolu simptoma i sprečavanje ili usporavanje napredovanja bolesti, fizikalnu terapiju i vežbe za poboljšanje snage i fleksibilnosti, preporuke za promene u načinu života, kao i obrazovanje pacijenta o njegovoj bolesti i kako da upravlja simptomima.

Upravljanje reumatskim bolestima često je dugotrajan proces, koji zahteva redovno praćenje i prilagođavanje plana lečenja. Redovne posete reumatologu su ključne za praćenje napretka bolesti, proveru odgovora na terapiju, prilagođavanje plana lečenja prema potrebama pacijenta i upravljanje bilo kakvim komplikacijama koje se mogu pojaviti tokom vremena.

Uprkos izazovima, sa pravom brigom i lečenjem, većina ljudi sa reumatskim bolestima može voditi aktivan i ispunjen život. Reumatolozi su, takođe, ključni u praćenju pacijenata sa hroničnim reumatskim stanjima. U pitanju su bolesti koje često zahtevaju dugoročno, pa čak i doživotno lečenje i praćenje u pojedinim slučajevima. U tom smislu redovne posete reumatologu mogu pomoći u praćenju napretka bolesti, prilagođavanju terapije prema potrebama pacijenta i upravljanju bilo kakvim komplikacijama koje se mogu pojaviti tokom vremena.

Zakazivanje pregleda reumatologa pacijenti mogu izvršiti na način koji im najviše odgovara. Na raspolaganju im je mogućnost da uto učine u prostorijama " Sanitas klinik ". Oone se nalaze u Jagodini, u ulici Kralja Petra Prvog broj 4, na prvom spratu. Isto tako, zakazivanje pregleda reumatologa mogu izvršiti putem telefona i to na brojeve 060 035 00 86 i 035 82 000 18, a takođe postoji mogućnost slanja zahteva na mejl adresu info@sanitasklinik.com kojom prilikom će zakazivanje pregleda kod ovog stručnjaka pacijenti izvršiti elektronskim putem.