Pregled urologa

Pregled urologa

Urologija je jedna od grana medicine, koja se specijalizovano bavi dijagnozom, tretmanom i praćenjem bolesti urinarnog trakta i muških reproduktivnih organa. U obuhvat ovog polja spadaju i bolesti koje pogađaju bubrege i mokraćnu bešiku, kao i uretere (cevčice koje povezuju bubrege sa bešikom), zatim uretru (cev kroz koju urin izlazi iz tela), te muške genitalne organe (penis, testise, skrotum), prostatu i adrenalne žlezde.

Mora se napomenuti i to da je urologija područje koje zahteva predanu specijalizaciju i precizno razumevanje različitih sistema u ljudskom organizmu, a urolozi su obučeni da tretiraju široki spektar stanja, uključujući urinarne infekcije i urolitijazu (kamenje u urinarnom traktu), te benigne i maligne tumore prostate, urinarnu inkontinenciju i erektilnu disfunkciju, ali i muški infertilitet i mnoge druge bolesti.

Važno je napomenuti da bolesti urološkog sistema mogu pogoditi bilo koga, bez obzira na pol ili starost, iako se neki problemi češće javljaju kod određenih demografskih grupa. Na primer, problemi sa prostatom su uobičajeni kod starijih muškaraca, dok se urinarne infekcije češće javljaju kod žena. Kamen u bubregu je još jedan čest problem koji može da pogađa ljude svih starosnih grupa.

Da bi se pravilno dijagnostikovali i tretirali ovi problemi, urolozi se oslanjaju na niz naprednih tehnika i tehnologija, uključujući moderna dijagnostička sredstva, minimalno invazivne hirurške tehnike i inovativne farmakološke tretmane, a u nekim slučajevima i fizičke terapije.

Pregled urologa je izuzetno temeljan i ima za cilj da upsotsavi dijagnozu i prošiše način lečenje. Može se zakazati u "Sanitas klinik" u Jagodini. Adresa ove medicinske ustanove je Kralja Petra Prvog broj 4, na prvom spratu, tako da pacijenti kojima to više odgovara zakazivanje pregleda urologa mogu izvršiti u prostorijama ove jagodinske klinike. Ukoliko žele, zakazivanje mogu izvršiti i na druge načine i to putem mejl adrese klinike info@sanitasklinik.com ali i putem telefona, a na brojeve 060 035 00 86 i 035 82 000 18.

Kako izgleda pregled urologa?

Pregled kod urologa sastoji se od nekoliko detaljnih koraka, koji pružaju priliku lekaru specijalisti urologije da napravi temeljnu procenu urološkog zdravlja pacijenta.

Anamneza je prvi korak. Pregled obično počinje detaljnim intervjuom, odnosno razgovorom doktora sa pacijentom, tokom kojeg urolog postavlja niz pitanja da bi dobio jasan uvid u simptome koje pacijent ima, kao i da bi se upoznao sa njegovom medicinskom istorijom, životnim navikama, načinom ishrane i svim ostalim što je bitno za uspostavljanje adekvatne dijagnoze. Treba napomenuti da je ova faza pregleda izuzetno značajna, budući da lekaru omogućava da razume kontekst u kojem se simptomi javljaju. Pitanja mogu obuhvatiti učestalost mokrenja, bol prilikom mokrenja, boju i konzistenciju urina, seksualne navike, istoriju uroloških problema u porodici i slično.

Fizički pregled je sledeća faza koju obuhvata pregled urologa. Nakon anamneze, urolog će sprovesti fizički pregled. Kod muškaraca, to može uključiti pregled penisa i testisa, proveru na prisustvo hernija ili abnormalnosti u predelu skrotuma, kao i digitalni rektalni pregled ( DRE ) za procenu stanja prostate. Kod žena, urolog može pregledati abdomen i genitalije kako bi proverio postoje li bilo kakvi fizički znaci bolesti.

U skladu sa rezultatima anamneze i fizičkog pregleda, urolog može preporučiti niz dijagnostičkih testova. U većini slučajeva, to može uključivati laboratorijske testove urina ( urinokulturu, kompletnu analizu urina ) da bi se proverilo postojanje infekcija ili drugih abnormalnosti, ali i ultrazvuk bubrega, bešike i prostate, te u određenim slučajevima i radiološke testove, kao što su CT skener ili MRI za vizualizaciju unutrašnjih struktura, urodinamsko testiranje za procenu funkcije mokraćne bešike i biopsiju, ukoliko postoji sumnja na maligne procese.

I na kraju, nakon što su sve informacije prikupljene, urolog će diskutovati o rezultatima sa pacijentom. Ukoliko se identifikuje neko patološko stanje, lekar će objasniti prirodu bolesti, moguće opcije lečenja i preporučiti najefikasniji terapijski pristup. Sve to može uključivati lekove, operaciju ili promene u načinu života, ali i fizikalnu terapiju ili kombinaciju ovih tretmana.

Poseta urologu je mnogo više od samog medicinskog pregleda. To je prilika da se uspostavi dijalog između pacijenta i lekara, da se razjasne nedoumice i da se pacijent oseća sigurno tokom svog puta ka poboljšanju urološkog zdravlja.