Pregled otorinolaringologa

Pregled otorinolaringologa

Ključ za optimalno funkcionisanje organa ORL sistema, otorinolaringologija medicinska je specijalnost koja se bavi prevencijom, ali i dijagnostikovanjem i lečenjem stanja i oboljenja ušiju, nosa i grla, kao i struktura glave i vrata. Otorinolaringolog ili ORL specijalista, je lekar koji je obučen da dijagnostikuje i leči pacijente sa ovim stanjima, koja mogu varirati od obične prehlade, preko gubitka sluha, do tumora u ovim regijama.

Sa lekarom ove specijalnosti posebno često dolaze u dori roditelji mališana, a naročito ukoliko je dete sklono upalama uha ili grla. Upravo u takvim situacijama je otorinolaringolog izuzetno značajan, jer će utvrditi postojanje eventualne upale i predložiti način lečenja. Naravno da ORL specijalista pregleda i pacijente starijeg uzrasta, odnosno sve one koji se susreću sa problemima u vezi sa funkcionisanjem ORL sistema.

U okviru "Sanitas klinik" u Jagodini je dostupan i pregled otorinolaringologa, koji je potrebno najpre zakazati. Pacijenti imaju mogućnost da odaberu na koji način im najviše odgovara da izvrše zakazivanje ORL pregleda. Izuzev mogućnosti da to učine u prostorijama klinike, na prvom spratu u ulici Kralja Petra Prvog broj 4 ili elektronski, a outem mejl adrese info@sanitasklinik.com te preko telefona i to na brojeve 060 035 00 86 i 035 82 000 18.

Kako izgleda pregled otorinolaringologa?

Nakon izvršenog zakazivanja pregleda, posebno je važno informisati se o tome da li je potrebna neka vrsta pripreme. U principu, priprema za pregled otorinolaringologa može se razlikovati u zavisnosti od razloga posete. Za pacijente koji se prvi put sreću sa otorinolaringologom, korisno je pripremiti listu svih lekova koje eventualno konzumira, zatim zdravstvenih problema i prethodnih operacija ili hospitalizacija.

Najpre bi lekar trebalo da porazgovara sa pacijentom, kako bi dobio sve potrebne informacije o tome sa kojim se tačno problemima susreće. Zatim će lekar specijalista otorinolaringologije pregledati spoljašnji deo uha pacijenta u potrazi za bilo kakvim znakovima infekcije, otoka ili abnormalnosti. Nakon toga, koristeći namenski specijalni instrument, poznat kao otoskop, lekar će osvetliti i pregledati unutrašnjost uha pacijenta. Tom prilikom ovaj stručnjak nastoji da otkrije eventualne znake infekcije, kao što su crvenilo ili oticanje, ali i potencijalna oštećenja bubne opne.

Pregled nosa je naredni deo koji uključuje pregled otorinolaringologa. Lekar će i tom prilikom koristiti specijalni instrument, zahvaljujući kome će proširiti nosne otvore i pregledti unutrašnjost nosa pacijenta. Kao i kod pregleda uha, tako i ovde lekar specijalista otorinolaringologije nastoji da utvrdi postojanje infekcije, abnormalnosti kao što su polipi ili devijacija septuma, ili znakove upale sinusa. Takođe, koristeći endoskop, može se izvršiti dublji pregled nosnih prolaza i sinusa.

Nakon toga sledi pregled grla i usta, kojom prilikom će lekar zamoliti pacijenta da otvori usta široko, kako bi mogao da vidi unutrašnjost njegovog grla i usne duplje. Takođe će koristiti lopaticu da pritisne jezik i bolje vidi grlo. Tom prilikom lekar pokušava da utvrdi da li postoje znakovi infekcije u predelu grla i usne duplje, te da li postoji otok krajnika ili neka druga vrsta promene. Za dublji pregled grla, može se koristiti fleksibilni ili kruti laringoskop. Ovaj instrument se može umetnuti kroz nos ili usta kako bi se mogao pregledati larings, odnosno glasne žice.

Posle svega toga bi lekar trebalo da izvrši i pregled vrata pacijenta. Tom prilikom će nežnim pokretima palpirati vrat pacijenta, uključujući područje štitne žlezde i limfne čvorove, tražeći bilo kakve abnormalnosti. Upravo taj deo pregleda pomaže lekaru da identifikuje bilo kakve otoke ili sumnju na postojanje tumora.

U zavisnosti od simptoma, možda će biti potrebni dodatni testovi. Na primer, ako pacijent ima problema sa sluhom, može se izvršiti audiogram. Ako se žali na poteškoće sa nosom, može se izvršiti rinomanometrija da se proveri prohodnost nosa. Ukoliko postoje problemi sa grlom, može se izvršiti endoskopski pregled grkljana.

Na kraju pregleda, lekar će razgovarati sa pacijentom o nalazima i ako je potrebno, uputiće ga na određene dodatne testove ili eventualno operaciju, a po potrebi će i propisati terapiju. Upravo u tom delu pregleda će pacijent imati priliku da od nadležnog stručnjaka, specijaliste otorinolaringologije dobije sve potrebne informacije o stanju pomenutih organa, te da zatraži savet o tome kako bi trebalo da reagujhe u datoj situaciji.

I koliko god rpegled otorinolaringologa možda delovao kompleksno, vrlo je važno imati na umu da on ima za cilj da pacijentu omogući da normalno funkcioniše, te da zaštiti svoje zdravlje, odnosno zdravlje uha, grla i nosa na najjedonostavniji mogući način.

Takođe bi trebalo i da se svaki pacijent na kraju pregleda konsultuje sa nadležnim lekarom specijalistom otorinolaringologije o tome kada i da li je potrebno da dođe na kontrolu, kako bi bio siguran u uspešan ishod lečenja.