Pregled lekara opšte prakse

Pregled lekara opšte prakse

Prvi korak ka očuvanju i unapređenju zdravlja, sasvim sigurno je pregled lekara opšte prakse. Opšta praksa je osnovna disciplina medicine koja se bavi pružanjem primarne zdravstvene zaštite pacijentima svih uzrasta.

Lekar opšte prakse, u nekim kulturama poznat i kao porodični lekar, obično predstavlja primarni kontakt sa zdravstvenim sistemom za većinu ljudi. Doktori koji su specijalizirali opštu medicinu pružaju sveobuhvatnu zdravstvenu zaštitu, koja obuhvata prevenciju, dijagnostiku i lečenje širokog spektra bolesti i zdravstvenih stanja. Ova disciplina ne gleda samo na određenu bolest ili deo tela, već na čitavu osobu u kontekstu njenog života, porodice, zajednice i kulture. Lekari opšte prakse se bave različitim aspektima zdravlja - od fizičkog do mentalnog i emocionalnog, i od akutnih do hroničnih stanja. Oni vode računa o prevenciji bolesti, promociji zdravlja, ranoj detekciji i intervenciji, upravljanju hroničnim bolestima, palijativnoj zaštiti i koordinaciji sa drugim zdravstvenim uslugama.

Kada pacijent poseti lekara opšte prakse, pregled započinje razgovorom o pacijentovom trenutnom zdravstvenom stanju, medicinskoj istoriji, životnom stilu, emocionalnom stanju i socijalnom okruženju. Ova detaljna anamneza omogućava lekaru da stekne sveobuhvatan uvid u zdravlje i život pacijenta, što je ključno za postavljanje tačne dijagnoze i planiranje efikasnog lečenja. Nakon anamneze, lekar vrši fizički pregled pacijenta, koji može uključiti proveru vitalnih znakova ( poput krvnog pritiska, pulsa, temperature i disanja ), pregled kože, očiju, ušiju, grla, pluća, srca, stomaka, zglobova i mišića i neurološki pregled, ako je to potrebno. On može takođe zahtevati i da pacijent uradi određene dodatne testove, kao što su laboratorijski testovi krvi i urina, radiografski snimci, elektrokardiogrami i druge dijagnostičke procedure, ukoliko je potrebno. Na osnovu rezultata anamneze, fizičkog pregleda i dodatnih testova, lekar opšte prakse može postaviti dijagnozu i predložiti plan lečenja, koji može uključiti lekove, promene u ishrani i načinu života, fizioterapiju, psihološko savetovanje, specijalističke konsultacije ili druge terapijske intervencije.

Mora se priznati da je lekar opšte prakse svojevrstan ključni partner pacijenta u očuvanju i unapređenju zdravlja. Redovne posete ovom lekaru mogu pomoći u ranom otkrivanju i lečenju zdravstvenih problema, prevenciji bolesti, poboljšanju kvaliteta života i produženju zdravog života.

U "Sanitas klinik" u Jagodini svi koji imaju potrebe mogu zakazati pregled lekara opšte prakse. A to mogu učiniti na način koji im najviše odgovara, odnosno direktno u prostorijama klinike, putem telefona ili elektronski, slanjem zahteva na mejl adresu ove medicinske ustanove. Na adresi Kralja Petra Prvog broj 4, na prvom spratu u Jagodini se nalaze prostorije ove klinike, te pacijenti zakazivanje pregleda mogu tu i izvršiti lično, ali i na mejl adresu klinike info@sanitasklinik.com ili preko telefona, na brojeve 060 035 00 86 i 035 82 000 18.

Kako izgleda pregled lekara opšte prakse?

Prvi deo posete lekaru opšte prakse je detaljan razgovor sa pacijentom, poznat kao anamneza. Ovaj razgovor obično uključuje pitanja o trenutnim simptomima pacijenta, njegovoj medicinskoj istoriji, porodičnoj istoriji bolesti, načinu života ( što obično uključuje pitanja o načinu ishrane pacijenta, fizičkoj aktivnosti, konzumiranju ili nekonzumiranju alkohola i duvana), radnom okruženju i životnim uslovima. Anamneza može biti vrlo sveobuhvatna, jer lekar opšte prakse želi da sagleda kompletnu sliku pacijentovog zdravlja.

Odmah zatim lekar opšte prakse vrši fizički pregled, a to mahom podrazumeva proveru vitalnih znakova pacijenta, poput pulsa, krvnog pritiska, telesne temperature i frekvencije disanja. Lekar može da pregleda kožu pacijenta radi tragova osipa, ožiljaka ili drugih abnormalnosti. Takođe, lekar specijalista opšte medicine tokom tog dela pregleda može da pregleda oči, uši i grlo pacijenta, kao i da proveri funkciju njegovih pluća i srca slušanjem stetoskopom.

U zavisnosti od simptoma pacijenta, lekar može da izvrši detaljniji pregled određenih delova tela. Na primer, ako pacijent ima bolove u stomaku, lekar može da pregleda abdomen palpacijom (dodirom) i perkusijom (tapkanjem), kako bi procenio da li postoji bilo kakav otok ili eventualno da li se javlja bol na tom delu tela.

Osim toga, lekar opšte prakse može da iznese zahtev za određenim laboratorijskim analizama i testovima, poput testova krvi i urina, da bi proverio određene aspekte zdravlja pacijenta. Primera radi, test krvi može da otkrije prisustvo infekcija, anemije, problema sa šećerom u krvi ili disbalansa elektrolita. Test urina, sa druge strane, može da otkrije prisustvo infekcija urinarnog trakta, problema sa bubrezima ili drugih zdravstvenih problema.

Na kraju, nakon pregleda i dobijanja rezultata testova, lekar opšte prakse diskutuje sa pacijentom o dijagnozi i o preporuci, te planu lečenja. A to obično može da se odnosi savete o promenama načina života, propisivanje lekova, upućivanje na fizioterapiju ili druge terapijske intervencije, ili upućivanje na pregled kod specijaliste za dalje testiranje ili lečenje, sve u zavisnosti od simptoma i stanja pacijenta.

Posebno je važno naglasiti da je lekar opšte prakse centralna figura u zdravstvenoj zaštiti pacijenta. On je tu da sasluša, razume, dijagnostikuje, leči, savetuje, podrži i uputi pacijenta na pravi put, kako bi poboljšao stanje svog zdravlja. Nema nikakve sumnje da su redovne posete lekaru opšte prakse izuzetno važne za svakog pojedinca.