Pregled interniste

Pregled interniste

Interna ili internistička medicina se karakteriše kao jedna od grana medicine, koja se na prvom mestu bavi prevencijom, a zatim i dijagnostikovanjem i lečenjem odraslih bolesnika sa različitim zdravstvenim problemima. Doktor interne medicine, odnosno internista je obučen da razume i upravlja složenim, hroničnim stanjima i da se bavi širokim spektrom bolesti koje pogađaju različite organske sisteme.

Internista je specijalizovan da prati pacijente kroz dugotrajne probleme, da pruža sveobuhvatnu negu i da koordinira lečenje sa drugim specijalistima kada je to potrebno. Sve to zajedno igra ključnu ulogu u održavanju zdravlja i dobrobiti pacijenata.

Ko god ima bilo kakav proglem, za koji je potreban pregled specijaliste interne medicine, najpre treba da zakaže pregled kod interniste. A to može učiniti na jedan od ponuđenih načina, odnosno u "Sanitas klinik" u Jagodini i to direktno u prostorijama klinike, u ulici Kralja Petra Prvog broj 4, na prvom spratu, kao i preko mejl adrese info@sanitasklinik.com s tim da postoji i mogućnost zakazivanja pregleda telefonskim putem, na brojeve 060 035 00 86 i 035 82 000 18.

Kako izgleda pregled interniste?

Prilikom zakazivanja pregleda, administrativno osoblje klinike može dati instrukcije o eventualnoj pripremi, uključujući uputstva o ishrani, unosu tečnosti, fizičkoj aktivnosti ili uzimanju lekova. Priprema za pregled kod interniste u velikoj meri zavisi od razloga posete.

U slučaju da pacijent ide prvi put na pregled interniste, dobro bi bilo da pripremi listu svih trenutnih lekova koje pije, zatim informacije o zdravstvenim problemima i prethodnim operacijama ili hospitalizacijama, ukoliko ih je bilo. Ponekad je možda potrebno da pacijent obavi određene laboratorijske analize pre pregleda, što sve u suštini zavisi od toga koji je razlog pregleda.

Internista, kao specijalista u okviru interne medicine, pruža neophodnu negu pacijentima kroz detaljni pregled i praćenje njihovog zdravstvenog stanja. Na samom početku pregleda će lekar razgovarati sa pacijentom o hroničnim bolestima, prethodnim operacijama, alergijama, porodičnoj istoriji bolesti, trenutnim simptomima i zdravstvenim promenama. Takođe će biti uzet u obzir životni stil pacijenta, uključujući navike u ishrani, fizičku aktivnost, da li konzumira cigarete, alkohol, lekove i dodatke ishrani.

Fizički pregled je naredna faza i odnosi se na deo pregleda, koji podrazumeva procenu različitih delova tela kako bi se utvrdilo postoji li neki fizički znak bolesti. Obično taj deo pregleda interniste uključuje merenje krvnog pritiska, pulsa, telesne temperature, telesne mase i procenta kiseonika u krvi. Sve to može pružiti važne informacije o opštem zdravstvenom stanju pacijenta. Takođe će lekar specijalista interne medicine pregledati oči, uši, nos, grlo, limfne čvorove i štitnu žlezdu.

Uz pomoć stetoskopa, internista će zatim poslušati srce i pluća pacijenta, kako bi identifikovao bilo kakve nepravilnosti.

Sledi pregled abdomena, pa pregled ekstremiteta. Internista će proveriti periferne pulsne tačke, proveriti eventualne edeme i proceniti ukupnu snagu i koordinaciju pacijenta. Nakon toga će pregledati kožu pacijenta. Koža se pregleda radi identifikovanja bilo kakvih promena, poput osipa, svraba, promena boje i oblika mladeža.

Isključivo u zavisnosti od simptoma ili stanja pacijenta, internista može da predloži i dodatne preglede. Obično oni mogu podrazumevati laboratorijske analize krvi i urina, radiološke preglede poput rendgena, CT skeniranja, MR-a, ultrazvuka, EKG-a, testova opterećenja, endoskopskih pregleda i drugih specifičnih testova.

Nakon što internista pregleda sve nalaze, sastavlja se detaljan izveštaj koji će biti objašnjen pacijentu. Internista će izložiti rezultate pacijentu, postaviti dijagnozu ili izraziti sumnje na određenu bolest, ali i i predložiti dalje korake. Sve to može uključivati promene u načinu života, terapiju lekovima, upućivanje na druge specijalističke preglede, dodatne testove ili kontrole.

Cilj ovakvog detaljnog pregleda je da se pacijentu pruži što bolji uvid u njegovo zdravstveno stanje, ali i da se on oseća sigurno, informisano i uključeno u proces lečenja. Internista je tu da pruži podršku pacijentu, da odgovori na sva pitanja i nedoumice, te da obezbedi najbolju moguću negu i tretman.