Pregled dermatologa

Pregled dermatologa

Grana medicine koja se koncentriše na dijagnostikovanje i lečenje bolesti kože, kose, noktiju i sluzokože, dermatologija se odnosi na utvrđivanje različitih promena na tim organima. Iako je primarno usmerena na lečenje akni, dermatitisa i ekcema, takođe se bavi i dijagnostikovanjem i lečenjem oboljenja, kao što su psorijaza, vitiligo, rozacea i urtikarija, ali i melanom i mnoga druga.

Osim toga, dermatolozi su takođe obučeni za tretmane estetske prirode, kao što su uklanjanje ožiljaka, uklanjanje bora i druge anti - ejdž procedura.

Kao i druge oblasti medicine, tako je i dermatologija prošla kroz brojne promene i razvoj tokom vekova. Ova oblast medicine se koristi ne samo za lečenje kožnih bolesti, već i za detekciju drugih sistemskih bolesti.

Dermatološki simptomi su često prvi pokazatelji ozbiljnih sistemskih bolesti. Na primer, promene na koži mogu ukazivati na probleme sa endokrinim sistemom, krvnim sudovima, ili čak na maligne bolesti.

Nakon osnovnih medicinskih studija, dermatolog nastavlja sa specijalizacijom koja traje nekoliko godina, gde se uči o raznim bolestima kože, kao i o njihovoj dijagnostici i lečenju. Pored toga, dermatolozi se kontinuirano obrazuju i prate najnovije naučne radove iz svoje oblasti, kako bi uvek bili u toku sa najnovijim metodama lečenja.

Kako izgleda pregled dermatologa?

Najpre je važno napomenuti da je pregled dermatologa izuzetno značajan za utvrđivanje stanja kože, odnosno promena na njoj, ali i na noktima i kosi, što su dodatni elementi koji se uzimaju u obzir prilikom pregleda lekara specijaliste dermatologije.

Važno je izvršiti zakazivanje pregleda ili direktno u prostorijama "Sanitas klinik" u Jagodini, koje se nalaze na adresi Kralja Petra Prvog broj 4, na prvom spratu. Isto tako, zakazivanje se može izvršiti i elektronski, preko mail adrese info@sanitasklinik.com kao i preko brojeva telefona 060 035 00 86 i 035 82 000 18.

Pregled dermatologa je vrlo detaljan proces, koji započinje anamnezom gde se pacijentu postavljaju pitanja o istoriji zdravlja, simptomima, životnim navikama i ishrani, ali i o nezi kože i drugim segmentima, koji su bitni za rezultat ovog pregleda. Sve ovo pomaže dermatologu da stekne širu sliku pacijentovog zdravstvenog stanja.

Zatim sledi temeljni vizualni pregled kože, gde dermatolog koristi različite alate da bi pregledao svaki deo kože, ali i kosu, nokte i sluzokožu. Dermatoskop, specijalni alat sa uvećanjem i osvetljenjem, često se koristi za detaljan pregled nepravilnosti na koži. Dermatolog će pažljivo tražiti bilo kakve promene u veličini, obliku, boji ili teksturi madeža, osipa, bradavica ili drugih kožnih lezija.

U slučaju da dermatolog otkrije nepravilnosti koje zahtevaju dalje ispitivanje, mogu se naručiti dodatni testovi. Ovi testovi mogu uključivati biopsiju kože, gde se mali uzorak kože uklanja za laboratorijsku analizu, alergijsko testiranje, ili mikroskopski pregled strugotine kože za prisustvo parazita.

Na osnovu svega ovoga, dermatolog će postaviti dijagnozu i predložiti najefikasniji tretman. Važno je naglasiti da redovni pregledi kod dermatologa mogu pomoći u ranom otkrivanju različitih stanja i problema na koži, pa čak i raka.

Plan lečenja može uključivati topikalne tretmane (kreme, losione, gelove), kao i medikamente za oralnu primenu. Takođe, u pojedinim slučajevima će pacijentu biti preporučena procedura poput krioterapije (zamrzavanje lezija tečnim azotom), laserskih tretmana, ili hirurško uklanjanje tumora kože.

Treba istaći i to da čak i ako ne postoje vidljivi problemi, poseta dermatologu može biti korisna kao preventiva i kao deo sveobuhvatne brige o zdravlju.

Ako imate bilo kakve brige u vezi sa svojom kožom, obratite se svom dermatologu. Redovne posete dermatologu omogućavaju rano otkrivanje problema na koži, uključujući i rak kože, što znatno povećava šanse za uspešno lečenje.