Pregled dece - deformiteti lokomotornog aparata

Pregled dece - deformiteti lokomotornog aparata

Lokomotorni sistem, koji uključuje mišiće, kosti, zglobove, tetive i ligamente, ima ključnu ulogu u omogućavanju pokreta i podršci našem telu. Kada dođe do deformacija u ovom aparatu, posebno kod dece, to može ozbiljno uticati na njihovu sposobnost da obavljaju osnovne dnevne aktivnosti, kao i na njihov celokupan rast i razvoj.

Deformiteti lokomotornog aparata kod dece su abnormalnosti u normalnoj strukturi i funkciji mišićno - skeletnog sistema. Mogu biti prirođeni (kongenitalni), što znači da su prisutni pri rođenju ili stečeni, što znači da se pojavljuju tokom detinjstva.

Kongenitalne deformacije su često rezultat problema u razvoju fetusa, a uzrok mogu biti genetski poremećaji, izloženost teratogenima (supstance koje uzrokuju poremećaje u razvoju) tokom trudnoće ili komplikacije tokom porođaja. Sa druge strane, stečeni deformiteti mogu biti rezultat različitih uzroka, uključujući povrede, infekcije, bolesti poput rahitisa ili nepravilno zarasle prelome.

Rano otkrivanje i tretman ovih deformacija su ključni za minimiziranje njihovog uticaja na detetov život. Redovni pedijatrijski pregledi, uz pažljivo praćenje rasta i razvoja deteta, mogu pomoći u ranoj identifikaciji potencijalnih problema. Pored toga, ako se primete simptomi kao što su bol, nepravilno postavljanje udova ili poteškoće pri hodanju, treba odmah potražiti medicinsku pomoć.

Sveobuhvatan pregled deteta sa potencijalnim deformitetima lokomotornog aparata obično uključuje detaljnu medicinsku istoriju, fizički pregled, a može uključiti i dijagnostičke testove kao što su rendgenski snimci, kompjuterizovana tomografija (CT) ili magnetna rezonanca (MRI), kako bi se utvrdila tačna priroda i stepen deformiteta. Zavisno od specifične situacije i stanja, tretman može uključivati fizikalnu terapiju, ortopedska pomagala ili u nekim slučajevima, hiruršku intervenciju.

Roditelji mogu da zakažu pregled dece - deformiteti lokomotornog sistema direktno u prostorijama " Sanitas klinik " u Jagodini, na adresi Kralja Petra Prvog broj 4, na prvom spratu. Isto tako zakazivanje mogu izvršiti i elektronski, preko mejl adrese klinike info@sanitasklinik.com kao i preko brojeva telefona 060 035 00 86 i 035 82 000 18.

Kako izgleda pregled?

Obično pregled deformiteta lokomotornog aparata kod dece obično započinje detaljnim razgovorom između lekara i roditelja. Može uključivati pitanja o detetovom zdravstvenom stanju, istoriji bolesti u porodici, prethodnim bolestima ili povredama, kao i o specifičnim simptomima koje je dete ispoljilo. Lekar će takođe zatražiti informacije o detetovom razvoju, uključujući kada je dete počelo da se penje, hoda, trči i skače. Nakon ovog razgovora, lekar će izvršiti fizički pregled. A to mahom podrazumeva vizuelnu procenu detetovog držanja, načina hodanja, kao i simetrije tela. Lekar će dodirom, odnosno palpacijom proveriti različite delove tela deteta, uključujući kosti, mišiće i zglobove, kako bi proverio eventualno prisustvo bolova, oteklina ili drugih abnormalnosti. Takođe će proveriti pokretljivost zglobova deteta i snagu mišića. Ponekad, lekar može odlučiti da su potrebni dodatni dijagnostički testovi kako bi se bolje razumela priroda deformiteta. Ovo može uključivati rendgenske snimke, ultrazvuk, kompjuterizovanu tomografiju (CT) ili magnetnu rezonancu (MRI). Ovi testovi omogućavaju lekaru da detaljno pogleda unutrašnju strukturu kostiju, mišića i zglobova deteta.

Za ovaj pregled obično nije potrebna posebna priprema. Međutim, ako su potrebni dodatni dijagnostički testovi, možda će biti potrebno da dete ne jede ili pije određeni period vremena pre testa. Sam pregled obično nije bolan.

Ali ako dete već ima bolove zbog postojećeg deformiteta, dodirivanje ili pokretanje tog dela tela može biti neugodno. Lekari su obučeni da ovakve preglede sprovode sa najmanje moguće nelagodnosti za dete. Ako su potrebni dodatni dijagnostički testovi, kao što su rendgen ili MR, oni su obično bezbolni, ali mogu biti neugodni, naročito ako dete mora dugo da leži mirno.

Nakon pregleda, lekar će diskutovati o svojim nalazima sa roditeljima i predložiti moguće opcije lečenja, koje mogu uključivati fizikalnu terapiju, ortopedska pomagala ili u nekim slučajevima, hiruršku intervenciju. Važno je da roditelji budu otvoreni i iskreni sa svojom decom o tome šta mogu očekivati tokom ovakvog pregleda. Deca treba da znaju da je cilj pregleda da im pomogne da se osećaju bolje i da mogu slobodno da izraze svoje osećaje ili strahove.